הפרדה מפלסית מפגש 139, הרצל, רחובות

הפרדה מפלסית מפגש 139, הרצל, רחובות

רקע:
פרויקט ההפרדות המפלסיות של רכבת ישראל במפגשים עם דרך ונוסעים הינו מהלך חשוב בסדר היום הציבורי ופרויקט בעל חשיבות לאומית. בעבר כבר צויין כי בשל חשיבותן של ההפרדות המפלסיות, תרומתן לרמת הבטיחות בדרכים, היקפן, פריסתן הארצית ועל כן הוחלט כי יש לטפל בנושא בפרויקט תשתית בעל חשיבות לאומית.

בשנים האחרונות אף חלה עלייה בתנועת הרכבות, הוכפלו מסילות, נפתחו קווי רכבת חדשים ובמקביל עלתה תנועת כלי הרכב. גורמים שהביאו להחמרת הקונפליקט הטמון במפגשי דרך ומסילות רכבת הקיימים במפלס אחד ואינם מופרדים. ההפרדה המפלסית מבצעת הפרדה פיזית בין הרכבת לבין הרכבים וסביבתם ובכך תורמת מיידית לעליית רמת הבטיחות המתאפשרת לנוסע ברכב וברכבת כאחד.

ההפרדה המפלסית העילית מעל מסילות הרכבת ברחוב הרצל ברחובות – תכלול ביצוע עבודות סלילה, גישור, פיתוח ותשתיות. הקמת גשר מעל מסילת רכבת במפגש מספר 139, באורך של כ – 145 מטר כולל ביצוע לולאות דרכי גישה סלולות לשיפור הגישה אל תחנת הרכבת הנמצאת מדרום למסילה, ביצוע שינויים נדרשים ברחוב הרצל. בניית כיכרות תנועה כחלק מהפתרון התנועתי. עבודות תשתית לשוחות לתאורה חשמל מים ביוב ניקוז וכדומה ועבודות בטון נרחבות ועוד. כל זאת על מנת לשפר את בטיחות הנסיעה בכניסה הצפונית לרחובות במפגש בין מסילת הרכבת ותוואי רח' הרצל (דרך מס' 412). כך שבסיום הפרוייקט תתאפשר נסיעה רציפה ונוחה גם לרכבת גם לכלי הרכב וגם מעבר בטוח להולכי הרגל.

מיקום:
מפגש מסילת רכבת 139 על ציר רחוב הרצל ברחובות החוצה את תוואי המסילה ובצמוד למתחם תחנת הנוסעים הדרומית.

אופן הביצוע: 
בניית גשר מעל מסילת רכבת במפגש מספר 139, על תוואי ציר רחוב הרצל. העבודות יכללו גשר שעליו יסלל כביש דו מסלולי, 2 נתיבי לכל כיוון. תכנון הגשר לוקח בחשבון ומאפשר מעבר ציר תחבורה ציבורית (TRB) עתידי. וכולל 2 לולאות אשר ישפרו משמעותית את הנגישות לרציפים הדרומיים של תחנת הרכבת הסמוכה. כמו כן נדרשת עבודת הכנת קרקע נרחבת. בניית קירות תמךעבודות ביטון מיוחדות, עתקה וחידוש תשתיות תת-קרקעיות עבודות עפר, פיתוח נופי וגינון.

המטרה:
ביצוע הפרדה מפלסית ע"י הרמת ציר רח' הרצל על גשר אשר יחלוף מעל רצועת הרכבת. ותיקון המצב הקיים כיום בו ציר הרצל חוצה את מסילת הרכבת במפלס הקרקע ותנועת כלי הרכב והולכי הרגל לאורך רחוב הרצל מופרעת תדיר על ידי הרכבות והורדת המחסום.

הערות:
ההפרדה המפלסית באורך של כ-145 מטרים תוקם בעזרת גשר קורות בנוי תעלה טרומית ברוחב של 10.5 מטר

תיאור הפרויקט / הפרדה מפלסית מפגש 139, הרצל, רחובות

  • המזמין:
    חברת נתיבי איילון בע"מ
  • פיקוח:
    יהל מהנדסים בע"מ
  • תקופת ביצוע:
    24 חודשים
  • אומדן:
    כ 65 מיליון ש"ח (כ 75 מיליון ש"ח כולל מע"מ)

צילום אווירי

גלרית תמונות