תשתיות מתחדשות – אנרגיה סולארית

תשתיות מתחדשות – אנרגיה סולארית

רם הנדסה גאה להציע את יכולותיה בתחומי היזום, התכנון וההקמה של פרויקטים בתחומי התשתיות המתחדשות ובתחומי האנרגיה הסולארית בפרט.

האנרגיה הסולארית נחשבת לאנרגיה מתחדשת כמעט בלתי נדלית שהרי מקורה בקרינת השמש. טכנולוגיית הפיכת המשאב הטבעי של השמש לאנרגיה זמינה, משתמשת במתקני אנרגיה סולארית הממירים את הקרינה האלקטרומגנטית שמגיעה מהשמש לאנרגיה תרמית או לחשמל.

במדינות בהן אורה של השמש מצוי ובשפע כמו אצלנו בארץ, האנרגיה שהשמש מספקת כמעט ללא הגבלה מהווה מקור מעולה לאנרגיה ועקב ההספק הגבוה של קרינת השמש על פני כדור הארץ יש לשיטה זו פוטנציאל להפוך למרכיב משמעותי בשוק האנרגיה הלאומי שלנו כמו גם בשוק האנרגיה העולמי.

השימושים לאנרגיה הסולארית שמקורה בשמש הם מגוונים.
ניתן להשתמש באנרגיה זו באופן ישיר למטרות חימום, אידוי וייבוש מזון, כמו למשל בישול בעזרת תנור שמש, בריכות אידוי להפקת מלחים וייבוש כביסה. באופן דומה, דודי שמש משמשים לחימום מים לצריכה ביתית. ריכוז קרינת השמש באמצעות מראות או עדשות מאפשר לעתים לנצל אותה טוב יותר, במיוחד לצרכים שבהם נדרשת טמפרטורה גבוהה. הגדלת הנצילות מתאפשרת גם באמצעות מתקני עקיבה, שעוקבים אחר תנועת השמש בשמים בשעות היום.

שימוש נרחב של אנרגיית השמש לצרכים תעשייתיים או
לצורך יצירת חשמל ייתכן באחת משתי דרכים
:

• אנרגיה תרמו-סולארית
חימום נוזל לצורך הפעלת מנוע חום שמייצר חשמל או עבודה מכנית.

• אנרגיה פוטו-וולטאית (אנרגיה פוטו-חשמלית)
שימוש בתאים פוטו-וולטאיים לצורך המרת אור לאנרגיה חשמלית באופן ישיר.

ב-2.6.08 אישרה רשות החשמל תקנות העוסקות בייצור חשמל על ידי תאים פוטו-וולטאים קטנים.
התקנות מיועדות לעידוד התקנת מערכות סולאריות ביתיות וקובעות כי יינתן תעריף מיוחד לחשמל עודף שימכר לחברת החשמל בגובה של 2.04 שקל לקוט"ש.

יתרונותיה הרבים של הטכנולוגיה רק הולכים ומתחזקים עם התקדמות השיטות והיכולת לייצור של יותר אנרגיה בפחות מקום ובעזרת מתקנים יעילים יותר. הקמת פרויקטים ירוקים שכאלה מהווה תחום אסטרטגי וחיוני בתפיסת העולם הירוקה והקיומית.