רשמים מכנס סביבה ירוקה 2020

רשמים מכנס סביבה ירוקה 2020

רשמים מכנס סביבה 2020 בו השתתפה חברת רם הנדסה

ב 30 במרץ 2009 השתתפנו גם אנחנו בכנס החשוב סביבה 2020, הכנס נערך במתחם הנמל המחודש בתל אביב והשתתפו בו גורמים שונים מתחומי המחקר, הפיתוח, הניהול והביצוע. שהחשיבה הירוקה וברת הקיימא הם נר לרגליהם.

גורמים שונים אלה מהווים קבוצה איכותית של ארגונים וחברות מהמובילות במשק הישראלי שהתפיסה הירוקה היא מסד חשוב ומאפיין בולט בהתנהלותם. אנו בחברת רם הנדסה גאים להיות חלק  מקבוצה זו. קבוצה ששמה לעצמה כמטרה לפעול לקידום מחקרי ויישום בפועל של טכנולוגיות ותפיסה ירוקה בכמה שיותר פרויקטים רבים ומגוונים. 

מטבעם, פרויקטים שכאלה הינם במהותם, חלק משינוי תפיסתי רחב היקף, לעיתים קרובות אף מדובר בהטמעת שינויי תפיסה וטכנולוגיות בפרוייקטים של תשתיות בהיקף וברמת חשיבות לאומית. פרויקטים ירוקים המשלבים בתוכם טכנולוגיות מתקדמות ותהליכים חכמים העוזרים לא רק לשמירה על איכות הסביבה, אלא אף מציעים יעילות ותפיסה קיומית ארוכת טווח לשנים רבות קדימה.

תחום הפעילות הירוקה נתפס על ידי מובילי חברת רם הנדסה כתחום חשוב ומהותי והאתגר העצום של הקפדה על יכולת שילוב בין תחומי ההנדסה לבין החשיבות שרואה חברת רם הנדסה בהקפדה על שמירת ערכי התפיסה הירוקה הוא כאמור נר לרגלינו.

רם הנדסה גאה להיות בין החברות המובילות בתחום הביצוע ההנדסי תוך שילוב התפיסה הירוקה, שמחנו להשתתף בכנס, לצפות בחידושים השונים ובמגמות שבהם דנו בפאנלים, בעיקר שמחנו לראות שיותר ויותר ארגונים, חברות ויזמים משנים לאט את גישתם ומבינים את חשיבות הנושאים הירוקים כמונו.

אחד החידושים לדוגמא שקיבל במה מכובדת ועלה במסגרת הכנס בפאנלים שנערכו היה תחום החידושים בטיפול בשפכים באמצעים וטכנולוגיות ביולוגיות ואקולוגיות, בפאנל שנערך כאמור, הוצגו שיטות שונות המפותחות במסגרת מכוני מחקר ומיועדות לשילוב מיידי בפרויקטים הנדסיים. בחלקם הם מבוצעים כבר כיום במתקנים לטיפול וטיהור שפכים. עוד פרטים על טיהור מים באמצעות טכנולוגיות "אגנים ירוקים" תוכלו למצוא באתר האניטרנט של חברה ששימשה כגורם מייעץ בהקמת אתר האגנים הירוקים בהוד השרון חברת טריפל טי בע"מ

שמחנו לראות כי גם בנושאים אלה חברת רם הנדסה מובילה את תהליך היישום של כמה מהפיתוחים הללו. לדוגמא במתקנים המוקמים בימים אלה הידועים כ"פרויקט האגנים הירוקים בהוד השרון",  בדיוק כפי שהוצג במסגרת הכנס, אמורים להיכנס לפעולה מרכיבים שונים שיבצעו תהליכי טיהור אקולוגיים למי שפכים באזור השרון ויזרימו את המים המטוהרים אל המערכות האקולוגיות בסביבה ומשם אל נחל הירקון. הכול מתוך שאיפה לתרום בכך לתהליך שיקומו המקיף של נחל הירקון הפרויקט מבוצע עבור ועל ידי גופים כגון הקרן הקיימת לישראל ועוד.

בסיכומו של יום, הכנס עצמו ככל שיהיה נכון וחשוב וככל שיאמרו בו ויוצגו בו חידושים ומגמות נכונות חכמות ומועילות חייב לתפיסתנו להוביל לעשייה של ממש, מה שנקרא ביצוע של תהליכים תאכל'ס בשטח. אנו בחברת הנדסה משתדלים אכן לממש את תפיסתנו זו ומקווים להמשיך ולהוביל את מגמת אימוץ חשיבות התפיסה הירוקה גם בעתיד.