הפרדה מפלסית מפגש 183, סגולה, פתח תקווה

הפרדה מפלסית מפגש 183, סגולה, פתח תקווה

רקע:
עוד בהחלטת שר האוצר דאז, אברהם הירשזון (26/07/2006) בנושא ההתייחסות לפרויקט ההפרדות המפלסיות של רכבת ישראל במפגשים עם דרך ונוסעים והעלאתו על סדר היום הציבורי כפרויקט בעל חשיבות לאומית. צויין כי בשל חשיבותן של ההפרדות המפלסיות, תרומתן לרמת הבטיחות בדרכים, היקפן, פריסתן הארצית יש לטפל בנושא בפרויקט תשתית בעל חשיבות לאומית.

בשנים האחרונות אף חלה עלייה בתנועת הרכבות, הוכפלו מסילות, נפתחו קווי רכבת חדשים ובמקביל עלתה תנועת כלי הרכב. גורמים שהביאו להחמרת הקונפליקט הטמון במפגשי דרך ומסילות רכבת הקיימים במפלס אחד ואינם מופרדים.
ההפרדה המפלסית מבצעת הפרדה פיזית בין הרכבת לבין הרכבים וסביבתם ובכך תורמת מיידית לעליית רמת הבטיחות המתאפשרת לנוסע ברכב וברכבת כאחד.

בקובץ התקנות מס' 6671 מיום 15/05/2008 הוחל צו דרכים ומסילות ברזל על ההפרדה המפלסית מס' 183 – פתח תקווה באתר לאיסוף וסילוק אשפה שבאזור התעשייה סגולה.

במסגרת התוכניות של רכבת ישראל, נמצאת גם ההפרדה המפלסית המתוכננת לביצוע מעל נחל שילה ומערבית לתחנת הרכבת הקיימת (סגולה-ירקונים). קטע התוואי הנו בכיוון כללי צפון-מזרח והוא מהווה חלק מרחוב הרכבת, החולף בגשר מעל נחל שילה. משני צידי הגשר מתוכננות סוללות בגובה של עד כ – 6 מ'.

המעבר העל קרקעי המתוכנן אמור, עקרונית לשמש את תנועת כלי הרכב של מתחם תחנת המעבר לאשפה – סגולה. אך יכול להעביר גם הולכי רגל.

מיקום:
מפגש מסילת רכבת 183 באזור התעשייה סגולה בפתח תקווה, בקו הרכבת  תל-אביב – כפר סבא, ובצמוד למתחם התחנה לאיסוף אשפה ששודרגה זה לא מכבר.

אופן הביצוע: 
בניית גשר מעל מסילת רכבת במפגש מספר 183, באזור התעשייה סגולה שבפתח -תקווה. המורכבות בפרויקט זה נובעת מהעובדה שמפגש המסילה עובר מעל צומת "עולמית", שמכילה בתוכה מעבר של תשתיות ניקוז, מים, חשמל, תקשורת, בזק, ועוד. מה שמחייב עבודה זהירה ומוקפדת למניעת פגיעה בהן. כמו כן נדרשת עבודת הכנת קרקע נרחבת.

המטרה:
ביצוע הפרדה מפלסית בדרך המובילה אל תחנת איסוף פסולת באתר סגולה פ"ת. כיום דרכן של המשאיות המובילות אשפה לאתר הפסולת מצטלבות עם פסי הרכבת. המטרה שהמשאיות ייסעו מעל למסילה על גבי גשר ההפרדה המפלסית, ויעשו דרכן בבטחה וללא הפרעה לתחנת איסוף הפסולת .

הערות:
ההפרדה המפלסית באורך של כ-120 מטרים תוקם בעזרת גשר קורות בנוי תעלה טרומית ברוחב של 10.5 מטר

תיאור הפרויקט / הפרדה מפלסית מפגש 183, סגולה, פתח תקווה

  • המזמין:
    חברת רכבת ישראל בע"מ
  • פיקוח:
    י. גדיש בע"מ
  • תקופת ביצוע:
    16 חודשים
  • אומדן:
    כ – 16 מיליון ש"ח.

גלרית תמונות